Vil DU varme opp for Avicii i Oslo Spektrum? | Mixtapes fra deltakere finnes i kommentarene

den februar 14 | av | med 221 kommentarer

aviciiwarmup

Housebloggen og Sky Agency gir deg muligheten til å spille
rett før Avicii, foran et fullsatt Oslo Spektrum.
‘ 

Påmelding til konkurransen starter NÅ. Det du gjør er å sende ditt DJ-navn til housebloggen@gmail.com. Deltakere får en e-post i retur med kort informasjon og tips. Du kan melde deg på frem til lørdag (i morgen) kl. 24.00.

Deretter setter vi opp alle DJ-navn i en poll. Avstemningen settes i gang søndag ettermiddag. Lesere skal stemme på den de mener er mest egnet til spillejobben men man skal også selv fikse seg stemmer for å nå til topps. Få venner og bekjente til å stemme på deg, spre ordet og vær kreativ på sosiale medier. Eks: Events, statuser, spamming. ALT er lov!

Avstemningen avsluttes onsdag kl 18.00, og de 5 DJ’ene med flest stemmer blir kontaktet av oss for mer informasjon. Housebloggen kårer deretter en vinner blant disse. Vinneren annonseres torsdag 16. februar.

Det handler om warm up på Avicii fri alder. Har du enda ikke kjøpt deg billetter til Avicii kan vi melde at det dessverre er utsolgt til 18+ men at det fremdeles er noen billetter igjen til fri alder.

Billetter får du kjøpt her!

EDIT: Da har avstemningen vår startet! Stem på den du ønsker at skal varme opp for Avicii. Alle dere DJs som har sendt oss mail, men ikke kommentert artikkelen her med link til mixtape, må gjøre det før kl 18 på mandag 13 februar. Dere vil bli fjernet fra avstemningen hvis dette ikke blir gjort. 

Stem i vei folkens, og lykke til alle deltakere!

EDIT 2: Som følge av serverproblemene på søndag blir avstemningsperioden utvidet til torsdag kl 16:00. 

Si din mening!

Simon Amante sier:

Hvor blir d av vinneren?

Sarke sier:

Hadde vært bedre, Henriette, men de er tydeligvis bundet av en avtale med sky agency. nothing you can do. Latterlig, men jaja….

Henriette sier:

Når det er så mye spekulasjoner rundt juks; hvorfor ikke velge top 10 (da mange av dem blant top 5 nå ikke var der en dag før votingen sluttet)? evt. top 20, så kan dere i Housebloggen velge hvem av disse som er best kvalifisert? burde jo bli en god dj som får varme up med så mange bra kandidater som ikke er blant top 5.

harald rex sier:

Hvem vant?

Per ole sier:

Skulle dere ikke annonsere i går, hvem vinneren var?

Rex sier:

A BIG congratulations to the people in the top 5! Good job! :-)

Simon Amante sier:

Jeg synes også Dj Alex E. Herlig mixing og er en kar som VIRKELIG klarer å dra opp stemninga live.

Evnt sier:

Tsss. Uvitenhet.. Over 13 av disse på topp 20 kan jeg med garanti si at har hatt mange gigs.. Top 5 derimot.. Det var spennende :P

Erik-Svendsen sier:

Nå syntes jeg det begynner å bli på tide å annonsere hvem som skal varme opp!!

Martin sier:

Litt synd at Norge er såpass lite representert. Det viser bare hvor få norske som egentlig bryr seg om dj’ing, når sverige knuser Norge på en norsk blogg! Får håpe den som vinner har noe å stille opp med, og ikke bare vinner på grunn av en stor sosial omgangskrets.

Danijel sier:

Helt enig… håper den som vinner faktisk vet hva den holder på med… Er nesten helt sikker på at alle som er topp 20 ikke har hatt en gigg engang… litt drøyt å kaste en noobie rett ut på Oslo Spektrum…

The Truth sier:

We need to promote great artists, not the one’s who does not posses the power of standing on a stage, everyone can produce a neat and nice mix in, but to actually stand there and perform a great set so the main act can grab the crowd directly takes something completely else, a skill that cannot be possessed through will! It takes experience!ableton

I hope the winner is worthy, and that you don’t choose someone who’s not right for the job!

It wont benefit them in the end, hosting a bad dj on a major venue will just result in chaos for everyone, as they and you will be remembered for hosting that bad artist. If you however choose someone who really know’s what they are doing, a new star can be founded!

You’r thought is nice, i just wish you thought it through a little bit more.

regards
The truth

The Truth sier:

I just think it was very unfair to disqualify Bragmore, that guy won the Movida Corona competition, warmed up for axwell etc etc.
And you think he cheats just because he gets votes…

Kind of tells me how serious this is, Not hating, it’s great that new talent can get a chance. But there is a difference between new talent who doesn’t really know what they are doing and upcoming talent who actually have something going on.

Promoting unskilled DJ’s is not the way to move forward with this scene, but in the end it just seems like you want to get Hit’s towards your blog. Mission accomplished

Ps, i’m not bragmore, and i don’t personally like his music. But the guy has some skill, compared to some 16 year olds. Just saying.

Quality is the way to go, not quantity!

Feh sier:

@Sarke

Not necessarily, and if you read my words carefully i said unknown to the masses. And I never said anything about expanding the «review bracket» as this rule was set by Sky. In my opinion the «bracket» should’ve been widened so we could get some more contenders to review, but it’s something about setting rules. Changing them underway is never a good thing and it would be a real downer for the top 5 who have clearly been the most hard-working here if someone with 1/3 as many votes would win.

And who cares where the DJ is from anyway? This isn’t Idol, it’s a warmup… Probably no longer than 30 minutes at the very beginning of the event. I couldn’t have cared less if the DJ was from Portugal or Japan, good music and talent still sounds the same.

Coolface sier:

Når får vi vite hvem av disse som har jukset?

xxx sier:

Erik-Svendsen: Du tror du blir superstar av å varme opp for Avicii eller? Grunnen til at norske DJs og produsenter ikke hevder seg er fordi de ikke lykkes som produsenter.-

Det er sånn det funker for 90% av vellykkede DJs i dag; du produserer noe, får det gitt ut og får støtte av større DJs. Klarer du dette i flere omganger vil du etterhvert bli ettertraktet selv, og få gigs, og sånn ruller snøballen videre.

Den personen som vinner denne konkurransen vil neppe komme seg noe særlig videre av å stå på scenen som oppvarmer for Avicii.

PRODUSER, PRODUSER, PRODUSER.

Erik-Svendsen sier:

2 svensker blandt topp 5!? trodde dette var noe for norske DJ’s? Nå har endelig noen nordmenn fått sjansen til å komme seg videre.. det er nok av svenske DJ’s..

Christian sier:

Håper alex karen vinner. Han er den eneste (har ikke hørt lucas karen, orka ikke masse egenproduserte låter:P) av de 4 jeg har hørt som faktisk kan mikse og ikke tar samtlige snarveier som finnes!

Sarke sier:

That’s pretty funny, Feh. I thought you said someone unknown and unexperienced, yet this voting competition is pretty much about being known? How is expanding the «review bracket» NOT going to lead to finding a less known talent? Obviously the less known would be the people with 2 votes?

Rex sier:

Well, I can’t argue against that. Good post Feh. :-)

Feh sier:

@The Truth

Well, multiple voting via smartphones, your grandmas computer and whatnot is allowed and we do not consider this cheating. It’s very limited how many votes this will generate compared to hacking and more techincally advanced cheats. We will only disqualify or deduct votes from those who have 100% clear and unanimous evidence of cheating.

In addition, have you even heard the mixtapes of the top 5? They are certainly not some random kids and are more than able DJs. Furthermore, this competition is all about giving someone new, someone unexperienced and unknown to the masses the opportunity to warm up for a superstar. How cool isn’t that?

Rex sier:

I’m sure each and every DJ in this competition has family members as well as tons of friends supporting them with their votes. With tools such as Facebook miracles are higly doable when it comes to activating people into «spreading the word». My opinion, none of the DJ’s can in a practical sense be held responsible for what their voters do on their own time. Once the ball starts rolling there’s no way to tell where it will end up.
I don’t know how this voting system works, but I’m sure the admins to this site knows what they’re doing.

Aaanyways. I mostly agree with Thetruth. However, I do believe there are some VERY capable DJ’s participating in this contest.

May the best DJ win! :-)

The truth sier:

I mean, may the best social networker win, because this is clearly not about skill, talent, experience, music, career or nothing like that!

The truth sier:

This is what you get when you hand out the price to the one with nost votes, likes.

You should have done itby the top 10 most votes gets their mixtape listened to, out of those, a independet jury votes chooses the winner!

Honestly, i think everyone cheats, it’s not hard in a world where there are smartphones everywhere, where you can vote multiple times etc etc etc. I blame the blog though, as they shouldnt promote cheating by doing a poll like this!

Best thng though, would be to actually choose a good warmup, nstead of chooseing some random kid with no experience in warmin up for big acts in big venues, have a hard time to belive anyone n this poll are qualified for that job.

Good luck everyone, may the best facebooker win!

DJTaiyou sier:

lol then u havent heard any of WeSmiles remixes! dude, they have done a few very good remixes that is official realesed like Alex Sayz – Falling and Urban Cone Freak. check them out and u will see that they do have talent…dont just be a hater for no reason man. cheer up!

Julia sier:

Hey guys! I´m one of Lucas’s friends and I just want to say that one of Sweden’s biggest bloggers have blogged about this dj and the competition. So it’s no wonder that the voices have risen so quickly. We are fighting incredibly hard for this guy and please, if you guys suspect cheating, you can check how many people have helped Lucas. Our whole city is in and vote. Just so you know!

Julia sier:

votes*

Carl sier:

Please link those blogs!

Rick sier:

I can assure you that Lucas Moonrise does not cheat. We have swedish bloggers who has at least 10 000 readers everyday, that supports our guy.

Tharald sier:

Pollen på høyre side —->

pia isaksen sier:

Hvordan stemmer man? Finner altså ikke ut!

Feh sier:

We have clear evidence that cheating has occured, but we are gathering more info and more evidence before we take any actions towards the cheaters.

It’s very difficult to disclose this cheating as some methods are less obvious than others so we need to get some more intel on this before we take any actions. We also know that some of the top voted DJs have hade some quite successful campaigns towards getting a lot of votes in very short time so we need to be 100% sure if we are to disqualify someone.

Chan sier:

What about Moonrise Joseph? He has gained 1 thousand votes in less than 24 hours.. His votes are increasing pretty steadily also.

Klaes sier:

Well them I don’t know.. Perhaps they walked in to a club hehe.

Joseph sier:

This occurred during the middle of the night eastern standard time, so I don’t see how that’s possible..

Klaes sier:

They are not cheating. They are asking people to vote for them in schools.. At least when I saw them yesterday, walking around in my school.

Feh sier:

I can assure you that we are looking into this and that obvious cheaters will be disqualifyed.

Joseph sier:

I must say that I noticed the same, very weird..

Rex sier:

Interesting. I’ve been observing WeSmile’s vote growth for about an hour now. He/she has gained ~100 votes, with an extremely stable ratio of 1 vote per 30 seconds. What an organized bunch of fans he/she must have, taking such steady turns in voting…..

DJTaiyou sier:

WeSmile is not cheating..they are members of PLATOON DJS (the biggest dj union in stockholm) and we made a biiig promotion on facebook and also in KTH(university) and also in clubs! WeSmile have many fans and supporters and trust me, they dont need to cheat to get votes…u should hear their mixes..its on itunes, its everywhere…

jaja sier:

Hvor kan jeg se hvem som er på topp? :)

Rebekka sier:

One direction

Adrian Emile sier:

@DJ Helba: Det ble gitt flere meldinger om det på fanpage’n vår + det står i artikkelen. 70 andre fikk det med seg :) Du får prøve deg igjen neste gang istedenfor! :)

van Brath sier:

Når DJ Nicklas Vicksell leder, skjønner du hvor useriøst denne konkurransen er. Vote for Mats Gulbrandsen eller Housebox!

Lars sier:

Hva gjør dere nå som konserten har blitt utsatt?

Erlend sier:

Synes dette er et bra iniativ, til de dj’s/producerne som vil opp i bransjen. Og det er bare tull det med popularitetskonkurranse osv.. Er du en god dj/producer så skal du ha en del folk som er villige til å stemme på deg fordi de liker det du gjør.
Flere lignende konkuranser i fremtiden hadde vært bra!(Trenger ikke være så store navn som Avicii heller, f.eks få lov til å spinne plater med housebloggen) :)

DJ Danivan sier:

er vel for fjortisene sin skyld da.. :-)

MR Ash gun sier:

Avicii kommer ikke til å stille på lørdag grunnet sykdom.

Uhoert! sier:

http://soundcloud.com/uhoert/ring-112-dette-er-uhoert

Lucas Moonrise sier:

Bara att kämpa allihopa!!! Må bäste man vinna.

jonas sier:

blir nesten flau over at DJ Broiler skal varme opp for Avicii…. skløtter, fitte og pikk….hva faen?

Dj Helba sier:

Er jeg liksom ute av konkuransen eller? sto ingenting om at mixtape måtte være oppe før kl 18 i mailen jeg fikk:-(

Annie sier:

FEHRPLAY’s warm up mix for Avicii

http://soundcloud.com/fehrplay/fehrplay-warm-up-avicii-mix

1. Fehrplay – Incognito (intro)
2. Wolfgang Gartner – There and back
3. Chicane – Don’t give up (Norman Doray & Albin Myers private bootleg)
4. Fehrplay – ID 2012 (Jonas Fehr edit)
5. Frederico Scavo – You know
6. Pryda – Melo (Disfunktion extended bootleg)
7. Nicky Romero – Generation 303
8. Michael Cassette – Memories (90′s piano mix)
9. Dirty South, Thomas Gold – Eyes wide open
10. Tommy Trash – Cascade
11. Jonas Fehr – Vice Moves (Fehrplay’s hed kandi bootleg)

Dj Helba sier:

Her er mitt bidrag – rakk desverre ikke og lage et nytt sett denne uka da jeg har væt busy men har tatt et 30 min utdrag fra et litt eldre sett jeg har laget – håper det faller i smak.

http://soundcloud.com/dj-helba/housebloggen-no-avicii-warm-up

Laks sier:

FEHRPLAY’s warm up mix for Avicii

http://soundcloud.com/fehrplay/fehrplay-warm-up-avicii-mix

1. Fehrplay – Incognito (intro)
2. Wolfgang Gartner – There and back
3. Chicane – Don’t give up (Norman Doray & Albin Myers private bootleg)
4. Fehrplay – ID 2012 (Jonas Fehr edit)
5. Frederico Scavo – You know
6. Pryda – Melo (Disfunktion extended bootleg)
7. Nicky Romero – Generation 303
8. Michael Cassette – Memories (90′s piano mix)
9. Dirty South, Thomas Gold – Eyes wide open
10. Tommy Trash – Cascade
11. Jonas Fehr – Vice Moves (Fehrplay’s hed kandi bootleg)

Haris S. sier:

Mange fra topp 5 som ikke har så ekstremt med peiling, og det er mye kaos i mixtapene deres.. men får håpe på at HB og SA skjønner at dette ikke funker, og at de prøver igjen på en annen metode med en annen DJ :) Hadde vært gøy å se f.eks. 5 folk i et staff finne frem de 10 beste DJene, også la HB/SA velge ut en vinner basert på ferdigheter og talent.. Føler dette blir litt urettferdig nå!

Davidsen sier:

Jeg gruer meg til oppvarmingen.

ID16 sier:

hva er greia med at alle unge produsenter/DJ’er blir stemplet som fjortiss? Folk ser bort ifra at den yngre generasjonen brenner minst like mye (om ikke mer) for housemusikken som de eldre. Det er vanskeligere for oss å hevde oss når det er mange muligheter vi ikke har når vi ikke er myndig enda. Å varme opp for Avicii i spektrum er en sjanse alle med muligheten vil ha. Greit nok at folk er imot at det ikke er en konkurranse som hovedsaklig baserer seg på talent, men på hvor mange votes man får. Men å rakke ned på alle unge der ute som vil ta enhver sjanse for å vist seg fram blir vel litt feil.

DJ Danivan sier:

You have that right, sir! Er en ung produserer selv, så jeg skjønner dere godt! Bare stå på! :-)

Oliver sier:

Helt enig! Jeg syntes ID16 sin mixtape er minst like bra som alle andres

Daniel sier:

Synd at du var for sent ute..

alert(‘Skal du dit? Så stol på meg – velg WeSmile’);

DubStepper sier:

Tror nok de går på en smell når de sitter med disse 5 finalistene :P

DJ Danivan sier:

You don’t say?

ID16 sier:

http://soundcloud.com/id16sounds/housebloggen-no-avicii-warm-up

– ID16

Daniel sier:

Imponerende at du har fått 300+ votes og la ut mixen din egentlig 20 min forsent

Dj Garbo sier:

Veldig enig der Daniel, hele greia blir litt feil, når fjortissene med fler tusen venner. Jeg er ikke med i konkuransen, så stiller objektivt, men ifølge housebloggens regler, så er de ikke med lenger, ettersom de var for sent ute.

DJ Knuk sier:

http://soundcloud.com/dj-knuk/housebloggen-no-avicii-warm-up

Da har jeg også anskaffet soundcloud :)

Stem på DJ Knuk om du vil høre et sett som får opp stemninga!

DJ Danivan sier:

Jævlig mye stemning i grunn..

DJ Knuk sier:

Går ut i fra at kommentaren din var sarkasme (om ikke venligst si fra) hadde litt problemer med Serato Itch og recording, så måtte finjustere gain i Audacity, masse stress, men har spilt denne live og dansegulvet var fullt, så jeg står på mitt :)

Personlig så liker jeg å spille sanger som ikke er FOR mainstream, i.e. Rihanna osv, finner jeg en remix av eller unngår.

Men takk for tilbakemelding, alltid hyggelig, du får ha lykke til i konkurransen du også :)

DJ Danivan sier:

Er ferdig med konkurransen jeg, men takk for det. ;-)

Van Dresen sier:

Her er mitt bidrag (Van Dresen)
http://soundcloud.com/vandresen/housebloggen-no-avicii-warm-up


http://twitter.com/VanDresen

Wolf sier:

Denne mixen var drit bra!
Akkuratt sånn stil jeg syns passer perfekt på en stor scene :) Bra jobba Van Dresen! Alltid vært fan av deg =)

Andreas B sier:

http://soundcloud.com/andreas-berg-1/housebloggen-no-avicii-warm-up

– Andreas B – Tracklist:
1. Ivan Gough, Feenixpawl – In My Mind feat. Georgi Kay (Axwell Mix)
2. Chuckie – Together (Original Club Mix)
3. Manufactured Superstars – Happy Panda (Original Mix)
4. James Blunt – Dangerous (Deniz Koyu & Johan Wedel Remix)
5. Tommy Trash – Cascade (Original Mix)
6. R.E.M – Losing my Religion (Axwell / Electrixx XMAS Mashup)

asdfgh sier:

får ikke stemt….må man ha en eller annen account for å stemme??

Daniel sier:

Føler dette er litt sånn «hvem har flest venner på facebook»-konkurranse… Synes det var litt rart at første plassen hadde over 150 votes før mixen var lagt ut…

FEHRPLAY sier:

FEHRPLAY’s warm up mix for Avicii

http://soundcloud.com/fehrplay/fehrplay-warm-up-avicii-mix

1. Fehrplay – Incognito (intro)
2. Wolfgang Gartner – There and back
3. Chicane – Don’t give up (Norman Doray & Albin Myers private bootleg)
4. Fehrplay – ID 2012 (Jonas Fehr edit)
5. Frederico Scavo – You know
6. Pryda – Melo (Disfunktion extended bootleg)
7. Nicky Romero – Generation 303
8. Michael Cassette – Memories (90′s piano mix)
9. Dirty South, Thomas Gold – Eyes wide open
10. Tommy Trash – Cascade
11. Jonas Fehr – Vice Moves (Fehrplay’s hed kandi bootleg)

Steffen sier:

Denne var faktisk helt vill, vanvittig bra lydbilde

Dimelight sier:

Kule sanger du har laget, god mix

Snakes sier:

Herlig!!!

Boogie sier:

Jeg synes dere burde hatt eliminasjonsrunder, siden det er så mange påmeldte. Sånn at alle som ikke er topp 20 i avstemmingen blir tatt vekk en dag, også kanskje Topp 15 også Topp 10 eller noe. Sånn at det blir enklere å stemme. Bare en tanke.

Envelope sier:

enig! ingen dum idé

Daniel sier:

Det må være tull! 90% av de som ligger på top 20 har ikke engang lagt ut mix… første plassen har ikke mix og den som ligger på andre plass hadde over 150 votes før mixen ble lagt ut… skulle heller vært at voteen startet klokka 18:00 søndag og da hadde alle bidragene kommet inn de som ikke hadde noe var ute… nå er det bare hvem som har flest venner på facebook… tåplig! Ihvertfall når bloggen også har vært nede i så å si hele dag! Beste nå hadde egentlig bare vært om Housebloggen og Sky agencey valgt ut noen etter mixen deres isteden for å se på de dumme votesene…!

L4zyBoy sier:

Enig!! Enkelte som ikke klarer Beatmatching en gang og ligger høyt oppe bare pga venner på facebook ;-)

Andy sier:

Helt enig!!!!! Det blir for dumt når det bare går på hvem som har flest «venner» på facebook.! Her må arrangøren gå for den som har best Mix. Ellers blir hele denne konserten bare et stort karneval med Broiler på toppen uten at jeg skal gå inn på den diskusjonen!!

Daniel sier:

Får bare se om arrangøren tar hensyn til det da… Folk får bare spamme på alle sosiale medier og satse på at noen klarer å stemme! Hvis ikke serveren klikker igjen og det ender opp med Broiler jr !

Ollis sier:

Veldig enig med dere gutta! Er for få av oss som faktisk er seriøse. Sjekk gjerne ut disse:
http://soundcloud.com/lfam3005/lfa-ollis-desmix , http://soundcloud.com/lfam3005/ollis-lfa-mix-januar

Ollis sier:

Tracklist på mixene finner dere ved å trykke på mixene på: http://soundcloud.com/lfam3005

Feh sier:

Reglene ble gitt av Sky Agency og slik er det, det er en popularitetskonkurranse og ikke basert på ferdigheter i første omgang. De fem med størst nettverk og som er flinkest til å spamme går til runde 2 og da er det utelukkende miksing og erfaring det går på når vi skal plukke ut en vinner.

DJ Danivan sier:

Er nok ikke bare meg som synes dette er tåpelig.. Er ikke sånn en konkurranse skal være.. Noen jukser, og noen gjør alt for og få en stemme.. Konkurranser skal ikke handle om populæritet.. Det skal handle om TALENT og FERDIGHETER! Sky Agency burde virkelig ikke lage sånne konkurranser. Det ødelegger sjangsen for andre av og vise sitt talent foran et fullsatt Spektrum. Istedefor dem, kommer dem som ikke kan noen ting! Dette er virkelig teit!
Utrolig dumme regler må jeg si..

Daniel sier:

Kunne ikke vært mer enig! Får håpe Housebloggen og Sky Agency skjønner at det ikke funker… og at de velger ut den beste mixen for dette er bare gratis reklame for housebloggen og sky agency…

DJ Danivan sier:

No shit! Mesteparten av disse jukser noe grenseløst! Denne konkurransen er så tåpelig! Jeg lå på første en god stund helt til noen randome folk PLUTSELIG nådde førsteplassen.. Folk jeg ikke hadde sett blant de beste 20..

Boogie sier:

Er klart det blir sånn. Ikke minst fordi det er så drøyt mange og stemme på, som var litt av poenget mitt.

Det er ikke mange som kommer til å høre igjen om ALLE miksene for å stemme. Så kanskje om de hadde kuttet de med minst stemmer etterhvert, hadde gjort til at flere hørte på de som var igjen, for så å stemme.

Evt. at de plukket ut de beste 10, og lot folk stemme på dem.

Men klart det blir facebook promotering og populæritetskonkurranse! Det er vel litt av greien. Alle som kommer for å stemme ser jo at Avicii spiller, og ser Sky Agency navnet, også ser housebloggen. Gratis reklamering.

Daniel sier:

Beste hadde vært om housebloggen og Sky agency valgte ut 10 mixer også la de ut (uten navn bare mix 1. 2. 3 osv) også kunne folk stemme utifra det… hadde ihvertfall vært bedre! Det som skjer nå er bare tåpelig! heldigvis klarte ikke 2 plassen å levere mixen sin før tiden så han er ute! Hvis housebloggen skal holde sine egne regler…

Dj Garbo sier:

Vi får se om HB holder ord da! Er latterlig dårlig nivå på mye av det som ligger på toppen.

DJ Danivan sier:

You don’t say? Denne konkurransen er jo påpekt som en «populæritetskonkurranse» i følge Housbloggen og Sky Agency. Hadde vært så mye bedre hvis en jury hadde stemt på hvilken miks dem synes var best. Skjønner ikke helt hensikten med at vi lagde en mix, når man ikke stemmer for miksen? Jeg er ivertfall ferdig med mine stemmer osv..

DJ Danivan sier:

Housebloggen*

Feh sier:

Uten at jeg helt skjønner hvorfor du opptrer så arg og forsmådd så er det vel ikke gitt at selv om noen får mange stemmer, jukser og står på, så er de en dårlig DJ?

Hvis du hadde fulgt med i den norske scenen ville du oppdaget at minst halvarten av de som ligger på topp 15 er folk som enten er meget dyktige produsenter, eller DJer. Enkelte har gitt ut låter som har fått god support og andre har frekventert bak spakene på norske utesteder i en årrekke. Alle de som ligger innen topp 15 har fortsatt stor mulighet for å havne blandt topp fem så jeg ser ikke helt hvorfor du er så frustrert.

En annen ting er at i dette miljøet så hjelper det ikke om du er aldri så flink om du ikke klarer å selge deg selv til andre og skape litt blest rundt eget navn. Ingen DJs har noensinne slått igjennom utelukkende fordi de har et stort talent. De har også måttet slåss om sin del av oppmerksomheten og gjort sitt for å bygge opp sitt eget navn og varemerke. Dette er minst like viktig, om ikke viktigere enn et genuint talent for å ha noen som helst sjans for å gjøre suksess i bransjen.

DJ Danivan sier:

Det er sikkert mange av dem som jukser. Man kan da jo ikke plutselig få 150 stemmer på et kvarter? :-O Det er fysisk umulig! Men jaja, da er jo dette en tåpelig konkurranse som går ut på populæritet, så jeg skjønner ikke helt meninga med dette.. Er urettferdig for alle andre.

Feh sier:

Vi har sett mange kreative måter å få votes på hittil, så det er ikke «fysisk umulig» nei. At juks kan eller har forekommet i en eller annen grad blir bare spekulasjoner.

Jeg kan ta et eksempel: Niclas Wicksel var med på Paradise Hotel og har fått en tydeligvis halvkjent rosablogger til å skrive på sin blogg at de som stemmer på han, og kommenterer etterpå (på hennes blogg) at de har gjort det kan vinne ett eller annet shit. Ut fra kommentarene på bloggposten hennes så det ut som han fikk minst 200 stemmer på under en time… Så det er jo ikke værre enn at den som er mest kreativ kommer høyest opp. Man MÅ ikke jukse og hacke seg vei til toppen slik du tror det foregår.

Noen bruker bredde for å få votes ved å spamme flere ganger daglig på et utall forskjellige fora, mens andre igjen bruker gulrøtter som nevnt over (stem på meg og du kan vinne noe). Hvor høyt du selv når opp er ikke begrenset av hva andre gjør, det er hva du selv gjør det til som har noe å si.

Hvordan dette kan være urettferdig for andre skjønner ikke jeg. Alle har like stor sjanse til å komme blant topp fem og som i de fleste andre konkurranser så må du satse for å vinne. Konkurransen vil få gå sin gang og hvis du virkelig føler at dette er det værste du har sett så anbefaler jeg å sende en mail til Sky Agency der du forklarer din misnøye og hvor urettferdig du synes dette er siden de angre kidsa er kulere enn deg.

Juks sier:

Dere får fikse kodingen deres :S 90% av stemmene til The Placenta Boys har gått til Lars Aar.
Kanskje ikke så mye juks som foregår, men at stemmene går til feil deltaker er jo ikke særlig bedre :P

Feh sier:

Så du mener at nesten 400 stemmer har blitt «borte» fra Placenta Boys som nå sitter igjen med ca. 20? Vi er klar over at stemmer som allerede er avgitt kan vise feil navn (at det ser ut som om stemmen din har blitt registrert på et annet navn), men en stemme som har blitt registrert på et navn forblir der uavhengig av hva som gjenspeiles i pollen.

DJ Danivan sier:

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor vi måtte lage en miks? ;o

DJ Danivan sier:

Det funker det, men siden det er SKY AGENCY som har laget reglene, da tror jeg ikke akkurat at det vil skje..

Envelope sier:

http://soundcloud.com/officialenvelope/housebloggen-no-avicii-warm-up

Envelope

01. Skrillex – San Diego VIP
02. Nero – Crush On You (Knife Party Remix)
03. Rusko – Everyday (Netsky Remix)
04. Knife Party – Internet Friends
05. Blastoise – The Johnsen Effect
06. Al Bizarre – Fire Breazze
07. Porter Robinson & Lazy Rich feat. Sue Cho – Hello (Dub Mix)

ZHK sier:

http://soundcloud.com/zhk/
housebloggen-no-avicii-warm-up

ZHK

DubStepper sier:

The Placenta Boys (Electrode, Torolla, Cavego)
(Gammel mix mens vi venter på den nye)
http://soundcloud.com/blezzz420/electrode-one-nation-under

Dj Erik sier:

Mitt Bidrag til Housebloggen og Sky Agency sin konkurranse, der vinneren får varme opp for Avicii i Oslo Spektrum 18 Februar

http://soundcloud.com/dj-erik-vindenes/housebloggen-no-avicii-warm-1

Dj Erik sier:

Mitt Bidrag til Housebloggen og Sky Agency sin konkurranse, der vinneren får varme opp for selv Avicii i Oslo Spektrum 18 Februar 2

http://soundcloud.com/dj-erik-vindenes/housebloggen-no-avicii-warm-1

Rune Winther sier:

RUNE WINTHER:
http://soundcloud.com/runther/housebloggen-no-avicii-warm-up

Dette er da mitt bidrag til Housebloggen og Sky Agency sin konkurranse, der vinneren får varme opp for selveste Avicii i Oslo Spektrum 18 Februar 2012.

Mixtape1 starter rolig med kjente Avicii vocals, for deretter å gå inn i en litt mer funky stil. Håper dere liker den :)

Tracklist:
Tim Berg – Seek Bromance (Kato remix)
Avicii – Levels (Christos Fourkis remix)
Federico Scavo & Alex Kenji – Get Funky (Original mix)
Bingo Players – Get on the move (Alex Kenji remix)
S.K.A.M. – Sonic (Original mix)
Bee Gees – Stayin Alive (Oskar remix)
Antony Louis & Alain Diamond – Disco Champagne (Original mix)

:) )

Jonjon sier:

Fet!

Alexander Eriksson!

DJ Danivan sier:

Det er så sykt tragiskt og se at folk som ikke har noe talent og medføre, er blant de fem heldige. Man burde ha stemt for talent, og ikke for hvor kul den personen er.. Sykt meningsløse stemmer, spør du meg..

Christian sier:

Nå er jo dette desverre en popularitetskonkurranse istedenfor å finne den beste DJen! De med størst kontaktnett på facebook o.l vinner de 5 øverste plassene, så er det opp til housebloggen og faktisk velge den som har mest peiling av de fem.

Jeg er mer bekymret over den totale mangelen av orginalitet på de aller fleste miksene her :/. Same shit gang på gang.

DJ Danivan sier:

Og det er en del IP-Tukling av mange her!
Da har jeg lagt merke til! Han som leder var nesten på bunn når jeg la meg i går, også plutselig har han fått 405 stemmer.. Er ikke det litt mystisk? Samme med alle de andre som plutselig føk til topps.. Synes heller konkurransen skulle ha gått ut på at juryen kunne valgt den miksen dem synes var best, enn en «populæritetskonkurranse».. Utrolig tragiskt!

Alex Eriksson sier:

http://soundcloud.com/alex-eriksson/housebloggen-no-avicii-warm

Alex Eriksson

Simon Amante sier:

Repeat… Can’t stop… listening…

(Y) !!!

Jonas sier:

Folk må lære seg å mixe og hvertfall få litt beatmatching før de melder seg på dette..

Patrick Key sier:

Patrick Key :

http://soundcloud.com/djpatkii/housebloggen-no-avicii-warm-up

Jonas sier:

Åssen kan folk uten noe som helst mixe skills ligge på topp?

Nada sier:

Er dette seriøst?? Hvis dette er nivået på enkelte i denne konkurransen så er det pinlig ovenfor Avicii….

Dj Garbo sier:

Jeg håper dette er kødd? Herregud, må hvertfall lære deg og beatmatche først.

DJ Knuk sier:

Tracklisten din er syk fet!

http://soundcloud.com/congrego/march-mix-by-chris-congrego

by: JC Hedemark

ismar sier:

Wow! kjenner ikke fyren, men fy søren, denne mixen en bra!

Hejja sier:

Mange på den lista her som ikke har lagt ut tape da…
Burde fjerne de?

LFA & OLLIS sier:

http://soundcloud.com/lfam3005/lfa-ollis-desmix

LFA & OLLIS

Dj Garbo sier:

Bra mix gutter, bredt og godt spekter av forskjellige sjangere og gode overganger. Stemmer på dere!

DJ Danivan sier:

http://soundcloud.com/dj-danivan/housebloggen-avicii-warm-up

DJ Danivan

Dj Garbo sier:

Er du seriøs med den mixen der? Vær så snill, hør på overgangene dine en gang til, så gjør du oss en tjeneste og sender mail til HB om at du trekker deg!

Ollis sier:

http://soundcloud.com/lfam3005/ollis-lfa-mix-januar

Ollis og LFA.

Dj Garbo sier:

Mixene innholder et innhold av nye progressive house sanger, både harde og litt mere melodiøse tunes. Myke overganger og og god kvalitet, fett!

Simon Dawn sier:

Vi vil veldig gjerne at folk tar DJ Broiler disksjonen et annet sted, her skal hovedsaklig mixtapene til påmeldte DJs dominere.

Vi venter mixtapes fra alle påmeldte DJs, så sjekk ut mixtapene som kommer ut her og på søndag, stem gjerne på din favoritt ut ifra disse:)

Er ute på reise til neste torsdag, så har ingen mulighet til å lage ny mix. Kort frist. Her er en av de få mixene på under 30 min som jeg har tilgjengelig.

http://www.youtube.com/watch?v=OW9CflpLVzc&list=UUqENB2UlJ4sYWvge3oMm4rA&feature=plcp

nedlasting:
http://soundcloud.com/nylen/nylen-extrema-powermix-2011

Nylen

Henrik sier:

Jeg sitter mine penger på Ianick vertfall, utifra produksjonene hans. Fett at Martin Danielle og Carl Louise skal varme opp da. Broiler holder jeg meg for god til å kommentere. Blir litt sånn DJ Ranking & Cammy opplegg fra tidlig på 2000-tallet. Var en skam å høre på.

http://soundcloud.com/crussen/juni-minimix
CRUSSEN

Simon Dawn sier:

Jo, men vi gir bort enda en plass!

Per sier:

Skal ikke Dj Broiler varme opp for den med fri aldersgrense da?! :O