Da er dagen kommet! Vi er utrolig stolte av å presentere dere for:
HOUSEBLOGGEN RECORDS
I lengre tid har vi jobbet med å utvikle bloggen våres ytterligere. For ikke så lenge siden fikk vi blant annet nytt design og ny logo, og vi relanserte bloggen for leserne våres. Vi vil hele tiden fornye oss og komme med nye prosjekter, og vi har allerede konkrete ideer som komme fortløpende.
En av tingene som lenge har vært et mål for oss er å starte et plateselskap. Dette har vi endelig fått realisert. Helt siden vi startet i det små i 2009 har vi sett en spennende utvikling i norsk musikk. Vi ser nå at det finnes mange talentfulle og ivrige unge norske produsenter, og Housebloggen Records vil prøve å bidra til å fremme god norsk musikk.
Fordelene med Housebloggen Records er at musikken slippes på nesten 40 salgssteder, blant annet Beatport, iTunes, Spotify og WiMP. Artistene som signeres får selvfølgelig sin andel av platesalget/streaming, og enorm promoteringsmulighet i vårt nettverk innenfor musikk- og underholdningsbransjen (blogger, nyhetsbrev, radio, Facebook, samarbeidspartnere mm.) Har du noen sanger du er ekstra fornøyd med? Send oss demo på records@housebloggen.no
Han har vært populær her på bloggen, og har blant annet hatt utgivelser på Hardwell sitt Revealed Recordings. Litt morsomt at han nå vender snuten sin hjemover igjen og slipper sin nyeste EP på lille Housebloggen Records. Denne seksspors EP’en viser Ianick sitt fulle potensiale med komplekse melodier og solide beater, slik vi alle kjenner han fra før. Vi håper dere liker denne!
Creamfields ble forrige helg arrangert for fjortende gang i England, med en lineup så hårete som brystet til en greker.
En av de største overraskelsene i år kommer, overraskende nok, fra Afrojack, som premierte sin nye låt med Matthew Koma, vokalisten blant annet kjent fra superhiten Years. Her har han kuttet ut sin vanlige skrikete dirty dutch og buldrende basstrommer og istedet fått plass til en melodisk progressive banger med fantastiske vokaler fra Koma. For min del satte låten seg i hjernebarken med en gang og siden har den blitt der. Gleder meg stort til denne blir sluppet, men releasedato er naturligvis ikke satt enda. Stort pluss i margen til herr Nick van der Wall. Hva synes du? Gi din mening i kommentarfeltet.
Flamingo Recordings startet en remixkonkurranse rundt denne låten så langt tilbake som i mai, og nå er endelig vinnerlåten ute, i en bitteliten remixpakke kun akkompagnert av Jewelz & Scott Sparks.
Vinnerlåten var klart best av alle bidragene, men kommer alikevel i skyggen av Jewelz og Scott Sparks monster-remix. Er ikke helt sikker på hva jeg skal si om breakdownet og droppet, annet enn at det er originalt, spesielt, beinhardt og det funker!
Denne låten er gitt ut på Plasma.digital som er et underlabel av Plasmapool hvor usignerte artister får mulighet til å gi ut musikken sin og har allerede blitt plukket opp av bl.a. Dyro og Mat Zo som har brukt de i radioshowene sine. Det er ikke ofte vi hører så store navn plukker opp låter fra totalt ukjente produsenter, så dette sier litt om hvor fet den faktisk er. Jackin’ electro med velplasserte melodiske elementer og en meget fengende lead!
iHeartRadio skulle intervjue gruppa Major Lazer under årets Lollapalooza-festival i USA. Det gikk ikke så bra.
For radiostasjonen hadde tydeligvis plassert verdens mest irriterende og ignorante kvinne til å gjøre jobben. For å gi en smakebit på hvor awkward dette er så kan vi jo si at hun presterer å åpne intervjuet med «Jeg sitter her med Diplo og de to andre fyrene som utgjør Major Lazer». Resten må rett og slett oppleves, men vær obs på at denne intervjuerens udugelighet er ingenting for sarte sjeler. Det er også riktignok en liten stund siden dette intervjuet begynte å svirre rundt på nettet, men bedre sent enn aldri.
Tv og filmstjerne Rainn Wilson intervjuer Kaskade om hans bakgrunn som mormoner og hvordan det påvirker musikken.
Det er vel ingen andre som kan sies å være en bedre ambassadør for elektronisk musikk enn Kaskade. Hans ydmyke holdning og vanvittige talent kombineres med en suksess få andre elektroniske artister har oppnådd, i tillegg til nesten to tiårs fartstid innenfor scenen. Amerikaneren blir i dette intervjuet nødt til å forklare elektronisk musikk for folk som ikke har noe forhold til det fra før av, og gir oss noen interresante innblikk.
Få ting får min tune-alert til å ringe høyere enn nye releaser på Loudbit.
«Miss Broadway» er samplet fra en gammel discolåt som må sies å være rimelig spesiell. Dette preger da selvfølgelig også versjonene som Loudbit utgir, og dersom du virkelig ikke fordrar originalen er sannsynligheten stor for at du ikke vil like remakene.
Pakken inneholder en Original Mix, Tradelove Remix og en Criminal Vibes remix. Original mix er helt grei, men er veldig plain og er stort sett bare discolåta loopet i 128 bpm med en simpel beat og noen effekter over, mens Tradelove tar spaken og kjører et høyere gir med sitt varemerke; harde tech-beats og nøyer seg mer med noen enkle samples av originallåta. Det er imilertidig Criminal Vibes versjonen som jeg virkelig digger, med groovy basslinje, gjennomført sampling og fete drops med skikkelig gode vibber.
Gary Caos & Lele Cecchini – Miss Broadway (Original Mix)
Gary Caos & Lele Cecchini – Miss Broadway (Tradelove remix)
Gary Caos & Lele Cecchini – Miss Broadway (Criminal Vibes Remix)